11.01.2017 14:06

Goście hotelowi najchętniej oglądają filmy dla dorosłych. Ale nie kiedy mają dostęp do Netflixa

Łatwy dostęp do ulubionych seriali cieszy się w hotelach największą popularnością.

mężczyzna

Fotografia: East News

Firma Enseo zajmuje się dostarczaniem treści rozrywkowych na potrzeby gości hotelowych za pośrednictwem różnych aplikacji i platform, umożliwiających odbiór telewizji oraz dostęp do filmów i seriali. Jej usługi są dostępnie w około 100 tysiącach pokoi na całym świecie. Dostawca przygotował raport, który zostały przedstawiony podczas targów CES 2017 przez szefową firmy, Vanessę Ogle – informuje portal Wirtualnemedia.pl. Z wyników badań można wyciągnąć dwojakie wnioski.

Na skorzystanie z płatnych usług VOD decyduje się tylko 1% gości hotelowych. Statystyki dotyczące zachowań klientów hoteli pokazują, że najpopularniejsze wśród nich nadal pozostają treści pornograficzne. Aż 90% zysków firmy z ubiegłym roku pochodziło właśnie z tego sektora rozrywki.

Okazuje się jednak, że branża filmów porno ma poważnego konkurenta. W miejscach, gdzie hotel umożliwia gościom dostęp do platformy Netflix, to właśnie ona cieszy się większą popularnością. Na obejrzenie ulubionych seriali i filmów decyduje się wydać pieniądze 40% użytkowników.

netflix

Fotografia: www.commons.wikimedia.org

1,5h oglądania seriali

Z wyników badań firmy Enseo wynika także, że wraz ze wzrostem zainteresowania treściami oferowanymi przez Netflix, w parze idzie większe zaangażowanie gości hotelowych. Oferta Netflixa cieszy się większą uwagą nawet od treści sportowych i doniesień mediów informacyjnych – na te goście poświęcają średnio około 4 minut, podczas gdy oglądanie Netflixa zajmuje im średnio aż 1,5h.

Właścicielka firmy Enseo nie bez powodu przekonuje, że we wprowadzeniu do oferty hoteli usług Netflixa jest bardzo intratnym przedsięwzięciem. Pod uwagę trzeba wziąć oczekiwania gości hotelowych, dla których wybór konkretnego miejsca noclegu może być podyktowany dostępną ofertą. Każdy, kto korzysta z Netflixa, doskonale wie, jak wciągające potrafią być oferowane przez platformę seriale.

Pierwszy był Mariott

W czerwcu 2015 Marriott, jako pierwsza sieć hoteli w Ameryce, umożliwił swoim gościom oglądanie Netflixa na telewizorach w pokojach hotelowych. Było to możliwe dzięki współpracy właśnie z firmą Enseo. W jej efekcie Marriott był w stanie umożliwić gościom zalogowanie się do swoich kont Netflix na telewizorach w pokojach i oglądanie swoich ulubionych treści.

"

Model video-on-demand nie był już korzystny. Ludzie po prostu nie kupują już tego tak chętnie, jak kiedyś. Uaktualnienie i zwiększenie atrakcyjności oferty nie było już możliwe w powiązaniu z operatorem VOD. Trzeba było iść w nowym kierunku, gdyż nawyki gości uległy zmianie – komentuje decyzję Scott Hansen, dyrektor Marriott ds. technologii, na łamach portalu www.skift.com. "

Badania i zmieniające się preferencje ludzi dotyczące treści rozrywkowych w telewizji i online pokazują, że przyszedł czas na zmiany. Platformy VOD przeżywają kryzys w sieci, więc naturalną kolej rzeczy powinno stanowić wycofywanie ich także z ofert hoteli na rzecz popularniejszych rozwiązań, jak Netflix.

borat

Grafika: www.giphy.com